KsiążkiNewsletterKsiążkiPOLECAMY |
Zarządzanie ludźmi. Poradnik bez kantów. Wydanie II
Tytuł serii "Poradnik bez kantów" zawiera w sobie obietnicę, która ma wyróżniać i wyróżnia wydawane publikacje nie tylko marketingowo, ale również merytorycznie. "Zarządzanie ludźmi.Wydanie II" jest przykładem udanego, sprawdzonego w pierwszym wydaniu, wprowadzenia w problematykę menedżeryzmu. Kierowania sobą oraz pracownikami.
Przykładem podobnej polskiej publikacji może być "Sztuka kierowania" Tadeusza Oleksyna, która jest u nas wydawana od 1997.
"Zarządzanie ludźmi" "indoktrynuje" pozytywnie czytelnika wskazując mu w podtytule kierunek rozwoju - kariery: "Zostań przywódcą na miarę swoich czasów. Prowadź swój zespół do zwycięstwa, motywuj, wspieraj i ustalaj zasady". Osobiście nie przepadam za takim "zadętym" motywowaniem bo przypomina mi on przekaz "intelektualny" reklam proszków do prania. Zdaniem szeregu marketerów "na sprzedaż" (poradników i idei) działa to jednak dobrze bo przypomina wcześniejszy stereotyp o tym, że KAŻDY NOSI BUŁAWĘ W PLECAKU!
Cechą charakterystyczną serii "Poradnik bez kantów" jest to, że publikacja rozpoczyna się od DEKALOGU. W "Zarządzaniu ludźmi" to "dekalog trosk" kierownika - przywódcy:
I. Nadmierne i rosnące koszty;
II. Różnorodność - wielokulturowość zatrudnionych;
III. Globalizacja;
IV. Wizerunek, etyka/korupcja.
V. Zarządzanie personelem i samym sobą;
VI. Technologia i komunikacja elektroniczna;
VII. Cele biznesowe - gospodarcze - rynkowe;
VIII. Ciągła zmiana;
IX. Relacje strategiczne i ich "kibice";
X. Rozwój i stagnacja.
Uważnego, myślącego czytelnika w powyższym przekazie wyraźnie powinno zaniepokoić wyliczenie "jednym tchem" i na pierwszym miejscu: opieki medycznej i ubezpieczeń zdrowotnych oraz konieczności utrzymania statusu przedsiębiorstwa konkurencyjnego.
Godna przywołania jest uwaga autora. Podana jako pierwsza CIEKAWOSTKA:
[...] Sondaże na temat zadowolenia z pracy dowodzą, że "bycie w dobrych stosunkach z szefem" zajmuje wysoką pozycję na liście czynników istotnych dla pracowników. Niezdolność porozumienia z menedżerem jest jednym z najczęstszych powodów odejścia z pracy.
Fakt, że odchodzi się od szefa lub szef nas wyrzuca wynika z kluczowego znaczenia wzajemnych pozytywnych relacji między ludźmi. Są one nieodzowne w skutecznej (produktywnej) pracy lub w sprawnym wykonywaniu obowiązków.
Zaskakujący był dla mnie "finał" w rozdziale 3: "Wiele ról menedżera" to:
Trener,
Mentor,
Nauczyciel,
Rodzic,
Mediator,
Cheerleader.
Ostatnia rola jest dla mnie nowa, choć nie do końca, bo CHEERLEADER to nasz swojski SWÓJ CHŁOP:
[...] Nawet kiedy Twoi przełożeni - lub klienci - są niezadowoleni z pracy i wydajności Twojej grupy, musisz stać po jej stronie i zagrzewać drużynę do działania. Jeżeli byłeś z nimi cały czas, na pewno zobaczysz tego efekty.
Czytając poradnik należy pamiętać, że to książka amerykańska opisująca często stan idealny lub taki do którego należy dążyć świadomie lub dystansować się jeżeli mamy ku temu powody. Od czytelnika zależy do czego zainspirują go informacje takie jak kolejna CIEKAWOSTKA:
[...] Liczba Amerykanów, którzy pracują zdalnie przez jeden dzień w tygodniu, wzrosła z 5 milionów w 2000 roku do 44 milionów w 2006 roku. Prawie 5 milionów Amerykanów pracuje zdalnie przez minimum cztery dni w tygodniu.
|
Twoje narzędziaZakupy i usługiOferty pracyPodaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę. |
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy |
Copyright © Kasat Sp. z o.o.