KsiążkiNewsletterKsiążkiPOLECAMY |
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
Mega inspirująca książka. Po kilku rozdziałach zrozumiałem jak ktoś inny w pozytywny sposób wpływał na Mnie dzięki temu i ja wykonywałem lepiej Swoją pracę.
Polecam
Na czym skupia się autor książki Zaczynaj od dlaczego? Simon Sinek przekonuje, że powinniśmy najpierw zadawać sobie pytanie, dlaczego coś robimy, a dopiero później co robimy i jak to robimy. Konsekwencją tej kolejności ma być skuteczność działań. Jak sensowniej komunikować nasze pomysły i jak być dobrym liderem.
Znany cytat z książki: Są przywódcy i ci, którzy przewodzą. Przywódcy działają z pozycji siły lub wpływów. Ci, którzy przewodzą, inspirują nas - pochodzi właśnie z tej książki. Z książki wyciągniesz wiele dobrych informacji jak być dobrym liderem, jak inspirować ludzi/swój zespół. Książkę słucha się bardzo przyjemnie i lekko. Już po pierwszych rozdziałach łapałam się na tym, że zanim coś zrobię, zadaję sobie pytanie "dlaczego"? ;)
Czy musisz przeczytać tę książkę? Nie musisz, ale dlaczego nie sięgnąć po nią? Skoro już czytasz tę recenzję, to znak, że w jakiś sposób cię zainteresowała. Polecam.
Ciekawie przedstawiony temat wybierania prorytetow w zyciu
Polskie firmy i polskie realia - nie są gotowe na leaderów. Ta pozycja to troche utopia - być może kiedyś, być może w niektórych firmach jest to możliwe by mieć lub być leaderem z prawdziwego zdarzenia, ale w obecnych czasach podejście "corpo" i zamordyzmu - jest jeszcze zbyt silne by leadership wszedł tak jak w zachodnich firmach.
Powiedział bym, że to bardzie książka do zastosowania w marketingu i o tym, co jest ważne w komunikowaniu się brandu ze światem.
Facet, napisał te książkę w oparciu o obserwacje armi amerykańskiej. FIRMA TO NIE ARMIA.
Książkę kupiłem rok temu i przeczytałem jakoś 70 stron. Dopiero niedawno postanowiłem przeczytać ją w całości i ze zdziwieniem stwierdziłem, że wciąż doskonale pamiętam przykłady. Znajdują się w niej pożyteczne informacje i rozmyślania szczególnie w rozdziałach 5 i 6 a sama idea jest bardzo ciekawa. Jednak książka jest zdecydowanie zbyt rozwlekła i nie czyta się tego przyjemnie. Czytając wielokrotnie, musiałem się zmuszać do kontynuowania i sprawdzałem ile jeszcze do końca. Same przykłady są mocno naciągnięte, aby pasowały do tezy autora a przykłady niektórych firm... źle się zestarzały, od momentu wydania książki. Nie podobało mi się, że autor kilkukrotnie wracał do tych samych przykładów i za każdym razem dawał lekko zmieniony opis historyczny, tak jak to zrobił w przypadku linii lotniczych, braci Wright i Appla, do którego odwoływał się, w co 2 rozdziale. Przy każdym rozdziale musiała wystąpić zlepianina słowna, której celem chyba było zawarcie jak największej liczby słów, DLACZEGO i CO w jak najmniejszej liczbie zdań. Z każdym kolejnym przykładem autor odpychał mnie coraz dalej od idei DLACZEGO które w tych przykładach coraz bardziej kojarzyły się z technikami manipulacji strachem i poczuciem przynależności omówionymi w tej książce teoretycznie jako opozycyjne do filozofii DLACZEGO. Niestety nie mogę polecić tej książki.
|
Twoje narzędziaZakupy i usługiOferty pracyPodaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę. |
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy |
Copyright © Kasat Sp. z o.o.