KsiążkiNewsletterKsiążkiPOLECAMY |
Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu
Świetna książka. Obowiązkowa dla wszystkich którzy piszą w internecie.
Szybko, zwięźle i na temat.
Bardzo droga, ale też zwięzła i bardzo zwięzła książka na temat pisania tekstów na strony internetowe.
Książkę łatwo się czyta.
Przeczytałem ją w trakcie jazdy pociągiem z Bydgoszczy do Warszawy - co ciekawe pamiętam większość wskazówek.
Mam blog turystyczny (TuTurysta) i teraz poprawiam wszystkie teksty na nim - po poprawieniu kilku na moim forum zwiększyłem czas przebywania na stronie i zmniejszyłem wskaźnik odrzuceń - Ogromna różnica... 23% - Polecam tę książkę każdemu
Internet wykorzystuje siłę słowa. Podobnie jak prasa czy książki. Myli się jednak ten, kto myśli że internauta czyta tak samo jak czytelnik gazet, magazynów lub książek. Internauta to raczej niecierpliwy przeglądacz, a nie czytelnik. Użytkownik sieci nie czyta, a raczej skanuje wzrokiem, dlatego tekst w internecie musi być napisany inaczej niż w każdym innym medium. Jak?
Webwriting czyli co...Czytaj więcej na marketingksiazki.blogspot.com
Naprawdę dobry i użyteczny poradnik.
Może być przydatny pracownikom dydaktycznym i studentom studiów medioznawczych ale nie tylko. Każda osoba zainteresowana profesjonalnym tekstem internetowym może tu znaleźć inspirację i pożyteczne porady. Książka w zwięzły, przejrzysty i konkretny sposób podaje zasady webwritingu, nie tylko w odniesieniu do tworzenia tekstów internetowych ale i e-maili perswazyjnych, tekstów dziennikarskich, reklamowych czy blogów.
Dobrze, że autorka nie próbowała tworzyć własnej „teorii” webwritingu a skoncentrowała się na uporządkowaniu i usystematyzowaniu w sposób przemyślany pożytecznych, praktycznych wzorców zbadanych w literaturze światowej i zweryfikowanych praktycznie. Zestaw trzydziestu ćwiczeń powinien pozwolić każdemu na opanowanie praktycznych umiejętności webwritingu.
Gdyby jeszcze autorka umieściła własne wyjaśniające przykłady poprzedzające każde ćwiczenie a wydawnictwo postarało się o bardziej wyrazistą stronę graficzną i… niższą cenę, poradnik byłby SUPER.
W książce znajduje się dużo cytatów i ćwiczeń, jednak uważam ją za bardzo dobrą. Dużo mnie nauczyła w dziedzinie pisania newsów i tekstów marketingowych. Bardzo mi się podoba jej konkretność i zwięzłość.
Bardzo dobra pozycja do doskonalenia swojego warsztatu - z ćwiczeniami i rzeczowymi uwagami.
W edycji elektronicznej pełny tekst jest na pewno w formacie PDF. W formacie MOBI (odczyt na Kindle) brak większości treści w dziale "Implikacje".
Po przeczytaniu tej książki nauczyłem się tworzyć profesjonalne teksty dla czytelników internetowych - czyli na co zwracać uwagę, czego się wystrzegać, w jakich rejonach i kiedy stosować najważniejsze informacje. Według mojej oceny pozycja godna polecenia dla osób, którzy prowadzą sprzedaż internetową, własną stronę internetową czy firmowego bloga. Dzięki zawartym wytycznym w tej książce można stworzyć test, który z pewnością nie zostanie pominięty i zwiększy się prawdopodobieństwo np. zakupu w sklepie internetowym. W książce przedstawiono ciekawe badanie tzw. Eye tracking. Czyli, które rejony strony WWW są odruchowo rejestrowane przez oczy internauty oraz opisano dlaczego należy je bezwzględnie wykorzystać tworząc teksty na stronę WWW.
Przeczytanie tej książki sprawi, że zwiększysz atrakcyjność swoich tekstów na WWW. Jak podają badania każdy internauta w ciągu 10 sekund ocenia daną stronę WWW, a to oznacza, że zostanie podjęta decyzja czy będzie nadal ją czytał bo informacje są ciekawie zredagowane czy szybko opuści daną stronę.
Mimo dobrej merytorycznej zawartości daję ocenę 2. 30% książki, która ma 150 stron to jakieś zapychacze, których mogło nie być. Dzięki temu książka zamiast zmieścić się w 100 stronach ma ich 150 i można sobie zażyczyć aż 37zł, co jest zbyt wysoką ceną za tą pozycję. Gdyby była 100 stron i kosztowała 24.90zł wtedy dałbym ocenę 5.
Prosto i interesująco podane, dla mnie ok.
Obowiązkowa lektura dla tych, którzy piszą teksty na potrzeby Internetu. Wszystko jedno czy chodzi o bloga kulinarnego czy artykuły tematyczne. Autorka w prosty sposób tłumaczy podstawowe zasady "webwritingu", zasadę odwróconej piramidy oraz dzielenie na akapity.
Jeśli powyższe pojęcia nie są ci obce, nie znajdziesz niczego nowego. W innym przypadku zdecydowanie polecam.
Nie zapomnijcie ściągnąć tekstów zadań z sieci by je rzeczywiście wykonywać.
Ocena: 4
dobra
Co prawda dowidziałem się kilku nowych rzeczy o webwritingu jednak książkę oceniam jako mierną. Spowodowane jest to tym, że:
- niestety autorka w większości ograniczyła się do cytowania innych publikacji i książek nie wnosząc prawie nic od siebie, a szkoda.
- drugim powodem dość niskiej oceny jest to, że książka zawiera sporo "spulchniaczy treści" na oko ok. 20%. Autorka zamieszcza dość długie teksty zaczerpnięte z internetu a potem na podstawie dość krótkich uwag zleca nam ich przeredagowanie. Niestety sama nie wysila się by pokazać jak tekst powinien wyglądać, musimy sobie sami (jako czytelnicy) to zrobić.
- ostatni mankament to cena za tak małą ilość merytorycznych informacji jest zbyt wygórowana. Tak naprawdę to tę książkę należy traktować jako katalog reklamowy publikacji zamieszczonych w bibliografii.
Autorka ma mgliste pojęcie o tym co pisze. Widać też że jest pracownikiem akademickim więc jej przygotowanie praktyczne jest zerowe (nauka i praktyka to dwa światy, które rzadko kiedy schodzą się).
|
Twoje narzędziaZakupy i usługiOferty pracyPodaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę. |
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy |
Copyright © Kasat Sp. z o.o.