Książki

Newsletter

Tak, chcę otrzymywać bezpłatny newsletter.

 
Dziennik eGospodarka.pl
Analizator
Tydzień w gospodarce
txt html
 


E-booki w prezencie!
więcej informacji »

Książki

POLECAMY

 
 

DOBROSTAN PRACOWNIKÓW. Koncepcje, zadania, wyniki badań


DOBROSTAN PRACOWNIKÓW. Koncepcje, zadania, wyniki badań

Autor: Joanna Tabor-Błażewicz
ISBN: 9788380305212
Format: HA, stron: 128
Oprawa:
Data wydania: 2023-05-26

Koszty wysyłki

Cena książki: 17.15 21.7

Oszczędzasz: 4.55 zł (20.967741935484%)



 
 

 

W pierwszym rozdziale zawarto definicje dobrostanu i ukazano genezę zaadaptowania tej koncepcji do obszaru zarządzania zarówno w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym. Uwzględniono również uwarunkowania zewnętrzne, w szczególności zmiany na rynku pracy i rosnącą rolę kapitału ludzkiego. Rozdział drugi umiejscawia dobrostan w praktyce organizacji. Podjęto w nim rozważania nad strukturą organizacji, zwracając szczególną uwagę na nowe stanowisko, które pojawia się w organizacjach, a mianowicie tzw. menedżera ds.szczęścia - osoby, której rolą jest dbać o dobrostan pracowników w firmach. Badano także, na ile dobro stan mieści się w strategii, wizji i misji organizacji oraz czy jest procesem związanym bardziej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu czy też wizerunkiem organizacji. Przedstawiono wyniki badań dotyczące wpływu różnych czynników kulturowych oraz podkreślono rolę ewaluacji, prezentując przykłady mierników. Rozdział trzeci prezentuje konkretne działania realizowane w organizacjach w obszarze dobrostanu fizycznego, społecznego i psychicznego zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Przedstawiono również dobrostan z punktu widzenia pracownika: zależność od grup wiekowych, płci, postrzeganie i opinie dotyczące procesów organizacyjnych. Szczególną uwagę poświęcono benefitom, które często wiążą się z umacnianiem dobrostanu. Rozdział czwarty dotyczy bieżących wydarzeń związanych z wpływem pandemii COVID-19 na zwiększone zainteresowanie dobrostanem oraz działania podejmowane przez organizacje w tym obszarze. Jest również próbą odpowiedzi na pytanie o to, jakie znaczenie nadadzą dobrostanowi pracodawcy w przyszłości: czy jest to jedynie chwilowa moda, czy też stały trend, który wejdzie do kanonu zadań działów personalnych? Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych współczesnymi wyzwaniami związanymi z funkcją personalną: praktyków zarządzających organizacjami, menedżerów działów personalnych, pracowników tych działów, teoretyków, szkoleniowców, wykładowców, osób realizujących badania i konsultantów z zakresu zarządzania ludźmi w przedsiębiorstwach. Aby uwypuklić wdrożeniowy aspekt książki, na koniec każdego rozdziału przygotowano pytania do refleksji skierowane w szczególności do praktyków. Mogą one stanowić podstawę do przygotowania i przeprowadzenia zmian w zakresie omawianego obszaru w Państwa firmach. Publikację polecam również osobom zainteresowanym problematyką zarządzania kapitałem ludzkim, w szczególności studentom i studentkom chcącym w przyszłości pracować w działach HR oraz słuchaczom i słuchaczkom studiów podyplomowych o tematyce menedżerskiej, liderskiej i związanej z zasobami ludzkimi. Mam nadzieję, że stanie się ona zachętą do dalszego zgłębiania wiedzy z tego zakresu oraz podjęcia praktycznych działań w organizacjach. (fragment wstępu)



BEZPŁATNE powiadomienia e-mail!

Kliknij tutaj aby otrzymywać mailem informacje o Promocji dnia i nowościach w Księgarni eGospodarka.pl.


Twoje narzędzia

Zakupy i usługi

Oferty pracy

Podaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę.

 
 
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy
Na skróty: Oferty pracy Kodeks pracy Kredyty i lokaty Wskaźniki i stawki Wzory dokumentów Kalkulatory Tematy Usenet

Copyright © Kasat Sp. z o.o.